გამარჯობა ! :)
დღეს მინდა ერთ ისეთ მოვლენაზე დავწერო როგორიცაა "ქვირითობა" კაიაკინგში.
( იგივე გადაყირავება , ამოყირავება , ყირამალა , თევზების გადათვლა , და ა.შ. )
მავანი ალბათ უკვე მიხვდა თუ რაზეა საუბარი , ხოლო ვისაც ჯერ-ჯერობით არც
თუ ისე მჭიდრო შეხება აქვს ამ სპორტთან, შევეცდები მოკლედ ავხსნა მათთვის რასთან გვაქვს საქმე
.
"ქვირითობა" - ეს არის ქმედება , როდესაც ადამიანი , რომელიც ეს
წუთია ახორციელებდა მდინარეზე დაშვებას ტრადიციული მეთოდით ( კაიაკში, წყლის ზედაპირზე
) , სხვადასხვა მიზეზების გამო უეცრად გადაყირავდა და აგრძელებს დაშვებას წყლაქვეშ
( ისევ კაიაკში ) ან მის ზედაპირზე ( უკვე უკაიაკოდ ).
მსოფლიოში ამ მოვლენას იცნობენ როგორც "SWIMMING"-ს , ხოლო ჩვენ
ქართველები რაღა ქართველები ვართ თუ ყველაფერს ძირძველი საწყიდი არ მოუნახეთ და ქართული
შესატყვისი არ ვუპოვეთ ( ჯომარდობის ან ყელ-ფანდურასი არ იყოს :)) ). ....
მოკლედ , მაიმუნობას შევეშვათ და უფრო სერიოზულად იხილეთ მომდევნო აბზაციდან
:))
ნებისმიერი ადამიანის პირველი ბუნებრივი რეაქცია , კაიაკთან პირველი კონტაქტის დროს არის : "ადვილად ყირავდება ? ", რადგან იმის წარმოდგენაც კი , რომ ამ ერთი შეხედვით არც ისე კომფორტულ
მოწყობილობაში ჩამძვრალი ან უფრო "ჩაკვეხებული", შეიძლება მდინარეში ამოყირავდე
, დამეთანხმებით ნაკლებად სასიამოვნოა.
By Levan Tapladze |
ალბათ ყველა კაიაკერს წაუკითხავს ან გაუგია გამოთქმა "Everybody
Swims" ან "We are all Between Swims ". მართლაც ასეა , "ქვირითობა"
ერთერთი განუოფელი და აუცილებელი ნაწილია კაიაკინგის . ხანდახან ესეთი მოსაზრებაც გამიგია
- "ვინც არ ყირავდება - საჩკაობს" - ო .
ყველა ჩვენთაგანს ბევრი უცურავია მდინარეში , განსაკუთრებით საწყის ეტაპზე
, ამის გარეშე წარმოუდგენელია . მართალია დროის გასვლასთან ერთად ადგილები, სადაც შეიძლება
ამოყირავდე , ბევრად რთული და სარისკოა ვიდრე ადრე იყო , მაგრამ იმ ძველი "ქვირითობების"
წყალობით ვიძენთ გამოცდილებას და კომპეტენციას თუ როგორ გავუმკლავდეთ სარისკო სიტუაციას
, როგორ მოვიქცეთ წყალში , როგორ გადავარჩინოთ ჩვენი აღჭურვილობა , და რაც მთავარია
მენტალურად შევეჩვიოთ ამ "სტრესს"
, რადგან საჭირო მომენტში პანიკის ნაცვლად სწორად შევაფასოთ სიტუაცია და ვიპოვოთ გამოსავალი
.
ჩემი აზრით აუცილებელია ყველა დამწყებმა ხშირად დავუსვას საკუთარ თავს შეკითხვები
: რა იყო ამა თუ იმ კონკრეტული გადაყირავების
მიზეზი ? , ბევრს ხომ არ "ვქვირითობ"
? რატომ "ვქვირითობ" ამდენს
? - და შესაბამისად ვეცადოთ ამ კითხვებზე პასუხების
გაცემა , თვითონ ან მეგობრების დახმარებით .
სხვისი აზრის და გამოცდილების გაზიარება ძალიან მნიშვნელოვანია . რადგან გამოცილმა
ადამიანმა შეიძლება რამოდენიმე წუთში განახოს გამოსავალი და გაგცეს პასუხი კითხვაზე, როდესაც
თავად შეიძლება ერთი თვე მოანდომო იგივე პასუხის პოვნას.
კიდევ ძალიან მნიშვნელოვანია - ვახერხებთ
თუ არა ამ დროს საკუთარი აღჭურვილობის სრულიად ან ნაწილობრივ გადარჩენას ? ეს არის
კარგი ინდიკატორი იმისა თუ რამდენად კარგად და მობილიზებულად შეგვიძლია მსგავს სიტუაციასთან
გამკლავება. ფიზიკური დისკომფორტის და ზედმეტი ენერგიის ხარჯვის პარალელურად , შეიძლება
დაშვება ძალიან ძვირიც დაგვიჯდეს - ნავის ან
ნიჩბის გატეხვის ან სულაც დაკარგვის შემთხვევაში . ამოტომ, როდესაც ვხედავთ და დიდი ალბათობით ვიცით რომ ვუახლოვდებით
ადგილს, სადაც ჩვენთვის "იდეალური საქვირითო ადგილია" , აუცილებელია ვუთხრათ სხვა კაიაკერებს
რომ წინასწარ დადგნენ დაზღვევაზე - ჩვენი და ჩვენი აღჭურვილობის გადასარჩენად .
By Levan Tapladze |
ერთი სიტყვით "ქვირითობა" ბევრის მთქმელია
ნებისმიერი
დონის კაიაკერისთვის
, და
იძლევა
ბევრ
ინფორმაციას
საკუთარ
შესაძლებლობებზე
, თუ
რა
გვაქვს
გამოსაწორებელი
, როგორ
ტექნიკური
ადგილებზე
უნდა
ვივარჯიშოთ
უფრო
მეტად
, რა
მოძრაობა
თუ
ილეთი
გვაქვს
დასახვეწი.
და
აი
"დღის
სიბრძნეც"
გამოიკვეთა
- "ქვირითობის" გარეშე ვერავინ
განვითარდება
:))))
ასეა თუ ისე , დასასრულს ერთი რამის თქმა შეიძლება : მდინარეზე კაიაკერის "კაი ტიპობა"
არ
იზომება
იმით
თუ
რამდენად
რთული
თუ
ტექნიკური
ადგილის
გავლა
შეუძლია
. გასავლელი
წყლის
სირთულე და თუ რამდენად უშეცდომოდ შეგვიძლია მისი გავლა , მხოლოდ ორი კომპონენტია იმ ძალიან გრძელ და კომლექსურ ჩამონათვალში , რომლის მიხედვითაც
იზომება
კაიაკერის
დონე
. ბევრად
მნიშვნელოვანია
მუდმივად
ვიმუშაოთ
საკუთარ
თავზე
და
შესაძლებლობებზე
, ვიყოთ
მაქსიმალურად
თვითკრიტიკულები
და
ვაანალიზოთ
ნებისმიერი
წარუმატებელი
დაშვება
, ვიცოდეთ
სად
შეიძლება
"თავით გადაეშვა" და
სად
სჯობს
გაჩერდე
. ეს
და
სხვა
მსგავსი
კომპონენტები
დაგვეხმარება
წინ
წავიდეთ
ამ
სპორტში და კიდევ მრავალჯერ
და
დიდხანს
ვისიამოვნოთ
ჩვენი
საყვარელი
საქმით ...
ხო ! და ყოველთვის გვახსოვდეს "SAFETY FIRST" !!
ხო ! და ყოველთვის გვახსოვდეს "SAFETY FIRST" !!
P.S. ვიდეო
მეტი
თვალსაჩინოებისათვის
:) ისიამოვნეთ !!
No comments:
Post a Comment